Hae tästä blogista

13.8.2013

Kesäloma osa 2: Junamatka

"...ja mulla oli mielessä yksien tyttöjen kirjoituksia"
Ultra Bra - Kirjoituksia


 

"Se vähän ärsyttävä taksikuski ajoi Kaisaniemen asematunnelille. Oli sopivasti odotusaikaa 7-raiteella. Joku hyväntuulinen mies morjensti sanomalla, että hänellä on neljä kissaa vaimonsa kanssa, kaksi ulko- ja kaksi sisäkissaa. Jäin rupattelemaan kisujuttuja kunnes juna saapui, ja oikea vaunu sattui heti kohdalleni. Vaunu haisi koirille, ja yksi koira ois suurella mielenkiinnolla halunnut nuuskia Eeliksen koppaa. Rupesin heti kirjoittamaan runoa, johon olin saanut idean viikonloppuna.

Eväät: sämpylöitä, rahkaa kertakäyttöhaarukalla, suklaata.
Matkalle lähtiessä keskityn lähinnä tarkastamaan kamppeet ja laittamaan kisut koppiinsa.


Joo, viikonloppu oli muuten aika menevä: juhlittiin Tähtitytön synttäriä. Annoin onnistuneet lahjat töiden jälkeen. Illalla alkuun drinksuteltiin kämpällä, ja sitten käytiin kahdessa baarissa, Grotesk (missä normaali lonkero?) ja Iguana (pettymys musiikin puolesta, eikä pikkupurtavana tilattujen perunalastujen kanssa tarjoiltu cuagamole ollut oikean makuista).

Kakun sijaan herkuteltiin letuilla, joiden päälle laitettiin jäätelöä ja vaahterasiirappia (miten voikaan olla niin mielissään, kun saa maistaa jotain ihan ekaa kertaa?).
Kunhan lauantaina herättiin, lähdettiin kävellen kohti Hietalahtea. Välillä kierrettiin torikirppistä, mulle puhkesi taas allergiaoireita, nautiskeltiin kumpainenkin omanlaisesta vapaudestamme. Nälän iskiessä kohdalle sattui Martina, jonne pistäydyttiin pitsalle ja tomaattikeitolle. Jälkkäriksi oli saatava jäätelöannokset. Olipa hyvää palvelua! Kiiteltiin vielä erikseen, kun tuli niin hyvä mieli, ja hyvin oli gluteenittomiakin vaihtoehtoja.
Ostosteltiin Cittarissa: mulle löytyi alesta Vallilan Inkivääri-nimistä verhoa, ja alustavasti kattelin muutakin sisustuskamaa.

Käytiin välissä Tähtitytön kämpällä, josta kannettiin grillitarpeet tuttuun kalliomaisemaan. Siinä meni mies, joka talutti kissaansa hihnassa. Olin ihan että `Tän halusin nähdä!`. Mies virnisti, että `Onko grillikyljykset kohta valmiina?` :D Musiikki soi hiljaisena taustalla, Tähtityttö heitti viltin mun niskaan kun meinasi pimetessä tulla jo vilu, nähtiin ilotulituksia. Mua alkoi ihan itkettää, kun oli niin monia kauniita asioita. Luulen eläväni sellaisia asioita varten.

Sunnuntaina näin Eetua, koska halusin ennen kaikkea viimein antaa sille hankkimani skeittilaudan. Olin ollut niin ylpeä jo ennakkoon, kun enhän mä tiedä skeittauksesta saati laudasta mitään."

Lainakuvat: weheartit.com

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi!